Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, son bir haftada umreden dönen bir vatandaşın yeni tip koronavirüs (Kovid-19) testinin pozitif çıktığını bildirdi. Bakan Koca yaptığı açıklama sonrası yurt dışından dönenleri 14 gün kuralına uymaya çağırdı. Bakan Koca, Twitter hesabından yaptığı açıklamada, umreden dönen vatandaşların 14 gün kuralına uymaları gerektiğini belirterek, şunları kaydetti: "Son bir hafta içinde dönen bir yurttaşımızın testi maalesef pozitif çıktı. Yeni vakalardan endişeliyiz. Lütfen ziyaretçi kabul etmeyin. Sağlık taramasından geçmiş olmak sıfır risk anlamına gelmez." Umre ibadeti için Suudi Arabistan’da bulunan vatandaşların Türkiye’ye dönüşleri sürüyor. Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, son cuma hutbesinde yaptığı konuşmada “TÜRSAB’a dahil şirketlerde dahil olmak üzere yaklaşık 21 bin umreci Suudi Arabistan’da bulunmakta olup 15 Mart itibarıyla tamamı ülkemize dönmüş olacak.” demişti. Ali Erbaş, sosyal medyadan yaptığı açıklamada bugün 5 bin 300 umrecinin döneceğini söyledi.